Jak sprzedać mieszkanie bez pomocy pośrednika?

Osoby planujące sprzedaż mieszkania mogą zdecydować się na wynajęcie do tego agencji nieruchomości lub samodzielne załatwienie wszystkich spraw z tym związanych. Podkreślić należy, że zaletą korzystania z pomocy pośrednika jest m.in. ogromna oszczędność czasu. Niemniej jednak ważnym powodem skłaniającym do samodzielnej sprzedaży mieszkania jest wyłączenie kosztu związanego z wynajęciem specjalisty.
Podstawowym krokiem jaki powinniśmy zrobić, decydując się na sprzedaż domu lub mieszkania bez udziału specjalisty jest wycena jej wartości. Warto w tym celu skorzystać z internetowego kalkulatora średnich cen nieruchomości dostępnego zwykle na stronach serwisów ogłoszeniowych. Pamiętać jednak należy, że mechanizmy te nie biorą pod uwagę wielu ważnych cech nieruchomości takich jak na przykład standard wykończenia lokalu. Właściciel nieruchomości przygotowując się do sprzedaży musi dysponować również wszelkimi dokumentami poświadczającymi prawo własności. W związku z powyższym należy przygotować przede wszystkim kopię aktu notarialnego, ale warto mieć również wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu, na którym znajduje się nieruchomość. Te dokumenty zapewne będą chcieli obejrzeć potencjalni kupujący.
Kolejnym etapem będzie decyzja dotycząca kanału promocji oferty sprzedaży. Do wyboru jest wiele możliwości. Ogłoszenia prasowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do osób starszych, niemniej jednak powinny one stanowić jedynie dodatkowy kanał do prowadzonej przez nas promocji w sieci. Ogłoszenia w sieci, oprócz konkurencyjności cenowej, mają zdecydowanie większą  skuteczność – zapewniają szybsze dotarcie do większej ilości odbiorców. Internetowe tablice ogłoszeń dają większe możliwości w zakresie prezentacji nieruchomości. Nie tylko opis nieruchomości może być bardziej obszerny, ale oferta może zostać dodatkowo wzbogacona o zdjęcia, film czy też wizualizację przestrzenną. Wypełniając rubryki formularza ogłoszeniowego, mamy pewność, że nie pominiemy żadnej ważnej informacji. Ponieważ większość cech określających nieruchomość jest zdefiniowana, do ogłoszeniodawcy należy jedynie wybranie odpowiedniego określenia z rozwijanej listy. Dzięki temu przygotowanie oferty staje się dużo wygodniejsze i szybsze.
Pamiętać należy, że serwisy ogłoszeniowe oferują różnorodne metody promocji oferty. Za dodatkową opłatą ogłoszenie może zostać odpowiednio wyróżnione oraz znaleźć się na pierwszych pozycjach listy wyników, a nawet wyświetlone na stronie głównej serwisu ogłoszeniowego.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz